Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Videók

Címkék

    Az elmúlt napok..

    2010.06.03. 20:39 | brenda9 | Szólj hozzá!

     

    Kicsit lemaradtam, mert nem voltam itthon a hétvégén, aztán elkezdtem írni a blogot, de közbe elaludtam és nem lett elmentve..meg ilyen apróságok, úgyhogy ezt most bepótolom.

     

     

    Változás  -  05.27.

     


    Változott a helyzet vizsga-téren. Kiderült, hogy a gyakorlati vizsgán fürdetni is KELL, és hogy állítólag vagy csak kézzel, gumiujjal szabad trimmelni, vagy nyírógéppel nyírni egy spánielt. Én trimmelő-késsel trimmelem a Csokit, mert ő már volt nyírógéppel nyírva régebben, ezért őt nem tudom már gumiujjal. Mikor eleinte kozmetikushoz vittük, szó nélkül lenyírta géppel, mert mikor spánieljeink lettek még nem voltam tisztában azzal, hogy trimmelni kell, és a kozmetikus nem szólt róla..lenyírta géppel. Szóval, mivel nem tirmmelhetném, és lenyírni meg nem akarom, meg a fürdetés+szárítás önmagában 2 óra, nem a Csoki lett a vizsga-alanyom. Móni (akinél gyakorlatozok) adta oda egyik kutyáját, Monát, a havanese csajszit. Viszont őt csak fürdetni, szárítani tudom, meg karmot, körmancsot, kontúrt vágni, talpszőrt kinyírni, fülszőrt kitépkedni. Semmi látványos, vagy nagyobb dolog
    .

     

    Ő Mona:

     

     


     


    "Óvóda"  -  05.27.

     

    Csütörtökön egy mini-óvóda üzemelt nálunk. :D
    Itt volt ugye Emma (6 hó), Mona (7 hó) és egy kis husky keverék, aki 8 hetes. A husky-keverék azért volt nálunk, mert másnap vonattal vittem el őt is új gazdijához, aki Budapesten vette át tőlem. Az utcánkban születtek, a Brenda nevű huskytól, és én segítettem őket gazdához jutni. Emma, mikor először ideértem Monával, kicsit furcsán nézett, hogy mást hoztam. Féltékenykedett. Úgy csinált, mintha mi sem történt volna, rohangált, át szegény Monán, levegőnek nézte. Ahogy hozzászóltam a másik kutyához, ő jött és az orrom alá dugta a játékot, hogy vele játsszak és ne mással. Aranyos volt. Aztán később áthoztam a huksy-mixet. Ő sem érdekelte, de kicsit durcis volt.

     

     

    Képek:

     


     


     

     

    Rendelés

     

     

    Megjött az egyik rendelésem. Rendeltem Emmának, Daisynek és Csokinak új pórázt és nyakörvet. Tök jók, jól áll nekik.

     

    Daisy póráz + nyakörv:


    Csoki póráz + nyakörv:


    Emma póráz + nyakörv:

     


     


    Vizsga 1.  -  05.28.

     

    Reggel 7:52-kor indult a vonatunk Budapestre. 3-an mentünk, plusz 3 kutya, egy fekete spániel, Mona és a kis-husky. A kiskutyát a Keletiben már várta az új gazdi. Mi pedig a gyakorlati vizsga helyére mentünk. 13:00 előtt oda kellett volna érnünk, de mi pontban 1-re értünk oda, de szerencsére nem késtünk, mert az előző vizsgázók késtek, és még bennt voltak. Bementünk, mi ketten voltunk Sopronból (Alexandra és én) és még egy másik csaj, egy bearded collieval. 3 órát kaptunk, ez alatt kellett végezni a kutyával. Monát megfürdettem, megszárítottam, közben kikeféltem a csomókat a szőréből. Egész szépen tűrte, azt hittem majd nem engedi szárítani a fejét. Ezért is inkább lassabban és óvatosabban szárítottam. Aztán mikor kész lettem a szárítással, átfésülgettem, kinyírtam a talpából a szőrt és körmancsot nyírtam neki. Körben nyírtam a szőre végéből 1 centit, mert a Móni nem akarta, hogy sok legyen vágva. Majd ezután levágtam a karmait. Lényegében ennyi. A hátsó lábait már nem tartotta, ezért azon nem látszott semmi változás. Mikor átnézték a végeredményt, mondtam a hátsó lábát. A kozmetikus elmondta, hogy valószínűleg fáj neki a csípője vagy a lába, és emiatt sír és harapdál ha hozzányúlok. Emellett a kutya is túl kicsi, a koponyája is, a feneke feljebb van, mint kellene, púpos és még foghibás is. (nem is kicsit) Ennek ellenére a gazdája már kinézte neki az első fedező kant. Szegény kutya...
    Mellesleg, ha már itt tartunk, szegény Mona a napja nagy részét egy szállítóboxban tölti, emiatt még nem szobatiszta, kicsit sem. Hatalmas szeretethiánya van. A nálam töltött pár napot próbáltam neki élményekkel dússá tenni. :) Nagyon jó kiskutya. Végülis a vizsga sikerült. Bár.. rá kellett jönnünk, az, amilyen "oktatásban" mi részesültünk egy nagy szar!! A spániel kézzel (gumiujjal) való trimmelését máshogy tanultuk, mint ahogyan kellett csinálni, a mancsnyírást is máshogyan, és az egész fazonnyírást. De jó volt hallani, ahogyan a kozmetikus, Anita (Spanita) milyen lelkesen mondja nekünk az egészet.

     


     

     

    Vizsga 2. -  05.29.

     

    Szombaton volt a szóbeli vizsga. Igazából már úgy indultam el rá, hogy mindegy. Nem is tanultam, csak pár oldalt átolvasgattam. A legnagyobb bajom az volt, hogy ki kellett öltözni. Sima fekete famert vettem fel, meg a Heni adott felsőt. Egy szürke hosszú pólót, egy nagy övet a derekamra, meg egy blúzt. Nem éreztem benne jól magam, utálom, ha valami nem bő, mert látszik benne a nagy hasam, meg a combom meg mindenem. Szóval a ruha szar volt. A cipő..arról meg ne is beszéljünk. Vizsga közben már úgy dörzsölte a lábam, hogy kibújtam belőle a sarkammal. Nagyon idegesített.
    Vizsgán 4 téma volt, ami azt jelentette, hogy 4 tételt kellett elmondani. A 4 téma:
    - Kutyakozmetika (kynologiai ismeretek, ápolás, állategészségügy és állatvédelem)
    - vállalkozási ismeretek
    - állat és környezete
    - munka-, tűz- és környezetvédelem

     

    Háát.. vállalkozási ismeretek volt az első.. nem tudtam semmit, valami olyasmik voltak, hogy pénzügyi terv, eredmény és eredményfelhasználási terv, cash-flow, áruterv.. már nem is tudom. Csak mondtam valami hülyeségeket. Végülis nem kellett másikat húznom, szerencsére. Azt se tudtam volna.. :D
    Kynológiai ismeretekből a fogakról kellett beszélnem. (tejfog,maradandó fog,foghibák,rendellenességek,fajtastandarddal..stb). Ezekről tudtam, viszont 1 Fontos dolgot nem mondtam el, úgyhogy pluszban kaptam még egyet, ami a szem,fül,orr felépítése, tapintás, ízlelés volt. Egyre jobb.. De valamit kihúztak belőlem, úgyhogy ez is kivégezve. Állat és környezet könnyű volt. A beteg kutyáról kellett beszélnem. (ápolása, betegség tünetei, lázadozó kutya gondozása..) Egyszerű volt, mivel nekem is volt már beteg a kutyám és tudom, mire kell figyelni, hogyan kell ápolni/gondozni, mik a tünetei a betegségeknek. Munka-, tűz- és környezetvédelemből, valami tűzzel kapcsolatosat húztam, amit el tudtam mondani.
    Szóval a vizsgám megvan! :)
    Bizonyítványt nem tudtuk megvárni, mert utolsó vonatot el kellett érnünk, és siettünk rá.



     

     

     
    I. Univerzoo Agility Kupa  -  05.30.

     

    Hajnali 5:20 körül indultunk el Mogyoródra, Agility versenyre. Nem sokat aludtam, olyan 3 órát csak. Na meg a kocsiban is, mert már nem bírtam ébren. Az Emma volt a kispárnám.. :D
    8-ra odaértünk, kipakoltuk a boxokat meg a kutyákat, letelepedtünk. 9 után kezdődött a verseny. Csokit kezdő kategóriába, Daisyt A1-be neveztem. Mona és Emma pedig a szurkolók voltak. Nagyon meleg volt, azt hittem megsülök. Le is égtünk mindannyian. Még szegény Emma is. De aztán sikerült neki naptejet kérnünk. Először Csoki kezdte a versenyzést, jumping pályán. Meglepődtünk, mert a kezdő kategóriában is volt mindenféle akadály. (szlalom, hinta, palló)
    Jumpingban Csoki nagyon lassú volt, látni lehetett rajta, hogy most nincs hozzá semmi kedve. A szlalomot kihagytuk, de aztán a pályán pisilni akart, pontosabban a szlalom utolsó rúdját akarta lepisilni, de félrehúztam. Ezután pedig a bíró kiküldött a pályáról. :(
    Következő pálya az open jumping volt, amin Daisyvel futottom.. vagyis sétáltunk. Ugyanis Daisy olyan lassú volt, mint még soha. Különben is kizártak már a legelején, mert rosszul vezettem Daisyt, és elment az akadály mellett, bele a kúszóba. Aztán gondoltam, azért lefutom vele, de ez inkább csak elvette az összes pozitívot bennem, mert Daisy olyan volt, mint valami turista városnézés közben. Úgy gondolta ő ráér lassan végigsétálni, közben szaglászhat és nézelődhet.
    Következő a Csoki agility pályája volt. Kezdő agility pálya. Közben volt benne szlalom, palló, palánk, hinta is. Palánk az oké, viszont a hintát eddig még így teljesen egyedül nem csinálta, pallón meg most volt először. Szlalomot pedig kihagytuk. Csoki meglepett engem, mert gyors volt, és láttam rajta, hogy élvezi. A palánk előtt azt hittem elmegy mellette vagy megáll, de ő lendületesen felszaladt rá. A hintára is mindenféle gond nélkül felment, igaz a hintát kicsit megfogtam a billenőponton, hogy ne csapódjon le és ne ijedjen meg. Aztán, a szlalomot kihagytuk, elfutottunk mellette. A pallóra is simán felment. Sőt tök gyors volt rajta. Kicsit a közepén megbotlott, akkor lelassítottam. A palló után még 2 akadály volt. Csoki a pallóról lerohant, és kicsit elfutott. Azt hittem Evelinhez megy, de végülis csak tovább futott. Visszavittem, az utolsó két akadályt azért már ugorja át. :)Nekem nagyon tetszett ez a futam. Gyönyörű volt. A szlalom kivételével minden kifogástalanul ment.
    Daisy A1-es agility futama jött. Úgy készültem, hogy ugyis megint tök lassú lesz, meg szaglászni fog. Hát.. most figyelt! 2 megtagadással futottuk le. Ez mind a 2 az én hibám volt. Kúszó után következett a szlalom. Későn szóltam neki. Mikor szóltam, hogy szlalom, már mellette volt. Én csesztem el, előbb kellett volna jeleznem neki. Aztán visszahívtam a szlalom elejére, de nem eléggé előre, így a második rúdnál ment be. Szintén miattam, mert jobban vissza kellett volna hívnom. Harmadszorra már jól belement és nem hibázott. Ami még nem tetszett, az a palánk volt. Ez is miattam volt ronda. Mert Daisy kijött a kúszóból, és utána jött a palánk. Én nem mutattam/mondtam neki eléggé, és kicsit távolabb álltam meg a palánktól és a Daisytől, ezért majdnem eljött mellette, de időben szóltam, hogy "FEL", ezért felment rá, de alig volt lendülete, úgy húzta fel magát. Máskor jobban figyelek ezekre. Hétfőn megtudtam, hogy Daisy agility futamban 4. lett.

     

     Felraktam a versenyről a videókat: 

      ► LACI & TAMI - A1 AGILITY

             ► LACI & TAMI - OPEN JUMPING

       ► ANITA & BEN - A2 AGILITY

                 ► HENI & PEDRÓ - KEZDŐ AGILITY

                   ► HENI & PEDRO - KEZDŐ JUMPING

     

           ► ÉN & CSOKI - KEZDŐ AGILITY

     

     

    ► ÉN & DAISY - A1 AGILITY

     

     

    És a képeket is.  -->   KATT IDE! 

      

     

    Aztán találtam képeket, amiket más készített. 2 db-ot Daisyről, 6 db-ot Pedróról.
    Ezt felrakom ide.

     



     

    Játék  -  05.30.

    Emma eddig nem örült, hogy nem egyedül van, hanem Monával kell osztoznia. De aztán megszokta, később (már késő volt, éjjel) akkorát játszottak. Úgy örültem neki, hogy végre játszik valakivel ez a dilis Emma. A fotelban harapdálták egymást, aztán volt, hogy leugrottak, rohantak pár kört, majd vissza és folytatták. Jó volt nézni őket. Csináltam videót, bár nem látszik semmi, mert egy kis lámpa égett csak.

     

    ►  V I D E Ó !


     

     

    Edzés, séta...  -  05.31.

     

    Ma 17 órára edzésre mentünk. Ma nem volt valami jó. A szél is fújt, meg olyan kedvtelen voltam. Emma nem figyelt egyáltalán, így vele nem csináltunk semmit sem. Daisy lassú volt, mert közben szaglászgatott, Csoki gyors volt, és jó kedve volt. Ő csinálta volna, csak a pálya nem volt olyan, hogy futhatott volna kedvére. Csak 1 órát maradtunk, vagy 1 és felet. Nem is tudom. Remélem szombaton jobb idő lesz...

     

    Edzés után, mikor sétáltunk Nikóval, készítettem pár képet róla. Jó hamar kifáradt, mert labdáztunk egy nagyot. Annyira imádom ezt a labda-imádatát. És, hogy úgy viselkedik, mint valami kölyök, ha labdát vagy játékot lát. Imádok vele sétálni. Mostanában csak úgy lesi a szavamat. Mindenben meg akar felelni.
    Mikor Evelin eldobta a labdát, véletlenül bedobta egy telekre, és nem tudtuk kiszedni. A kerítés aljánál volt egy lyuk, beküldtük Nikót, megkereste a labdát és kihozta :)
    ÉDEEESS!!!!!

    NIKÓ KÉPEI között fennt vannak.

    A bejegyzés trackback címe:

    https://kutyaim.blog.hu/api/trackback/id/tr852046398

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása